top of page

טיפ 2 – השקע 15 דקות ביום בחקיקת המיומנות במוחך

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר, כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

טיפ 2 – השקע 15 דקות ביום בחקיקת המיומנות במוחך

מה הדרך הטובה ביותר להתחיל ללמוד מיומנות חדשה? האם באמצעות הקשבה להסבר של מורה? קריאת ספר הדרכה? פשוט לקפוץ למים ולהתחיל להתנסות? חממות כישרונות רבות משתמשות בשיטה שאני קורה לה 'שיטת חקיקת המיומנות'. מה שהתלמידים עושים בשיטה זו הוא פשוט להתבונן ביישום המיומנות, מקרוב ובאינטנסיביות רבה, שוב ושוב, עד שהם בונים דפוס מנטלי, בחדות גבוהה, של המיומנות.

לפני מספר שנים, בתכנית הטלוויזיה האמריקנית 60 דקות, מאמן הטניס והסופר טימותי גאלווי זימן קבוצה של אנשים בגיל העמידה, שמעולם לא שיחקו טניס קודם לכן. הוא העביר אותם מבחן יכולת קצר ואז בחר באישה שהפגינה את הפוטנציאל הנמוך ביותר. אז, מבלי לומר מילה, החל גאלווי להכות חבטת כף יד, בזמן שהאישה צפתה בו. הוא הסב את תשומת ליבה לתנועת רגליו, לאחיזה שלו ולקצב החבטה. האישה צפתה בו בתשומת לב רבה, ואז החלה לחקות את תנועותיו. בתוך עשרים דקות בלבד, למרבה תדהמתם של הצופים, היא החלה לחבוט חבטת כף יד מכובדת ביותר.

טימוטי גאלווי חוקק במוחה של אשה רגילה מהשורה מיומנויות טניס בסיסיות ע"י צפייה ומיקוד מכוונים

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page