top of page

טיפ 42 – חלק א, שש דרכים להפוך למורה או מאמן טוב יותר

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

במוקדם או במאוחר, ואין זה משנה מי אתה, תמצא את עצמך בתפקיד מורה, מאמן או מנטור. הדבר יכול להתרחש בבית, בעבודה או במגרש, אבל כאשר זה קורה, כדאי שיהיו לך כמה מיומנויות בסיסיות. לפניכם שש עצות שאספתי ממאמני-העל שתחקרתי.


  1. השתמש בשניות הראשונות ליצור קשר ברמה רגשית

קח רגע והיזכר במורה, המאמן או המנטור הטוב ביותר שהכרת. אם אתה דומה לרוב האנשים, הזיכרונות שלך עוסקים פחות במה שעשה האדם הזה, ויותר במה שהאדם הזה גרם לך להרגיש. באופן כלשהו ידעת שהוא ראה בך משהו מיוחד והבין אותך. נתת בו אמון.

הוראה אפקטיבית בנויה על אמון, וכאשר מדובר באמון אנחנו, בני האדם, עקביים: אנחנו מחליטים האם לסמוך על אדם כלשהו במהלך השניות הראשונות של האינטראקציה בינינו. משום כך, מורים טובים משתמשים בשניות הראשונות כדי ליצור קשר ברמה רגשית, במיוחד במפגש הראשון. ישנם כלים רבים ליצירת הקשר הזה – קשר עין, שפת גוף, אמפתיה והומור, הם חלק מן הכלים היעילים ביותר. אך בכל כלי בו תבחר להשתמש – הקפד לוודא שהקשר הזה מקבל עדיפות על פני כל קשר אחר.

לפני שתוכל להורות, אתה צריך להראות שאכפת לך.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page